Båtsemester i Stockholms skärgård

Vi har varit i skärgården en vecka, 28/7 till 4/8, tillsammans med Mia och Matte med barn. I början av veckan regnade det, men därefter strålade solen hela tiden.
Vi hyrde en Nimbus 320 coupé med sex kojplatser. Båten hämtade vi i Neglinge på söndag eftermiddag. Lätt att komma ihåg... Hälften av packningen - resten körde Mia, Eva och barnen ut till Karlslund på Dalarö där vi skulle övernatta första natten. Marschfart 22 knop Båten var välutrustad med GPS, radar och ekolod, men dessutom hade vi med oss egna navigeringsprogram där vi lade in rutterna
I Karlslund regnade det Om man lade till med aktern mot bryggan blev det bekvämt att stiga iland Kärra för att lasta ur överflödig utrustning Sur svan DSC 0017
På väg mot Kymmendö Vindöga lastar på Kymmendö DSC 0024 Här åt vi lunch Nu har vi kommit till Utö. Där var vi inte ensamma...
DSC 0033 Middagsdags DSC 0041 Grilllarna färdiga att använda Vanligt fordon i skärgården
Vildsvinskorsning Kvällen blev fin Sista glimten av solen DSC 0066 Vi hade tänkt åka till Huvudskär, men dimman gjorde att vi inte såg något så vi stannade på Sadelöga och grillade korv.
Nu har vi kommit till Nynäshamn Nära till pendeltåget Här finns det godsaker att köpa DSC 0074 Ganska stor småbåtshamn
DSC 0078 Ludvig har fått upp en aborre ..och nu fick även Pontus en (som var större) DSC 0089 Fjärdlångs gästhamn var ganska påver. Vi lade till vid en brygga där man inte skulle ligga så länge.
DSC 0094 DSC 0095 Det är lätt att somna in när det inte händer så mycket I Sandhamn hade vi regn när vi anlände. Morgonen därpå var det sol igen. Om man inte tar båten hit så kan man ju helikoptern...
Internationellt Båten på väg in DSC 0112 Igår kväll var det fullt här DSC 0115
Här åt vi middag DSC 0117 Fina stället De riktigt stora båtarna låg för sig Grabbarna Skoglund
Damerna satt ofta längst bak transportsträckorna Möja Här finns en enkel hamnbar där man kan få pizza Det blev snabbt flera runt vår båt DSC 0139
Rödlöga Ny rutt ska plottas DSC 0151 Handelsboden har fått en leverans Minitraktorn gick i skytteltrafik
I taket i handelsboden DSC 0158 Handelsboden Rödlöga by Det gick inte fort i kassan
DSC 0165 DSC 0167 Sett i gästhamnen i Finnhamn Finnhamn DSC 0174
Restaurangen med takbaren Tankning på Husarö DSC 0183 All time high dieselpris Framme i Brunnsviken på Ornö
DSC 0186 DSC 0188 Vi cyklade till krogen, c:a 5 km Kyrkviken Vi var elektroniskt välutrustade...men allt behövde laddas...